Şenel Mutlu her bir ibadetin fısk, fucur, fahşa, tuğyan, rics gibi Rabbimizin kötü gördüğü davranışlardan uzaklaştıran boyutunun bulunduğunu vurguladı.
Yetimi itip kakan insanlara zulmeden, emeği sömüren, ticaret, siyaset, aile hayatı, iş hayatı gibi diğer alanlarda müslih bir kulun namazının olumsuzlandığını Hz.Şuayb kıssası ile örneklendirildi.
Şenel Mutlu bir hareketin ibadet olabilmesi için iradeli, şuurlu, itiyat haline getirilmiş olması gerektiğini belirtti. Allah'ın huzurunda sadece namaz esnasında değiliz. "İster tek başınıza ister başkalarıyla birlikte olsun Allah'ın olduğunuzu unutmayın.'' (Sebe 46) "kulumuza şah damarından yakınız" (Gaf 16) örnekleri hatırlatıldı.
Korunmuş, vahyin hedefi insan davranışlarının ahlakileştirilmesi, muttaki kul inşa etmektir.
Namazın bir ahlaki hedefi olduğu gibi, siyasi ve sosyal ilişkilerin de bir ahlakı vardır. Dinlerini paramparça edenler, dini hayat, dünyevi hayat, din ahlakı, devlet ahlakı, dini ilimler, dünyevi ilimler ayrımı yaptıkları böyle bir durumun Kur'an'da olumsuzlandığı vurgulandı.
Samimi bir ortamda geçen seminer katılımcıların sorduğu sorulara verilen cevap ve yapılan açılımlarla son buldu.