"Salat"ın Türkçeye Farsçadan geçtiğini salatın sözlük ve ıstılah anlamlarını açarak konusuna giriş yapan Ulçay, Namazın Kur'an'da 90'dan fazla ayetle zikredildiğini, Namazın İslam'da olduğu gibi önceki şeriatlarda da genel anlamda var olduğunu belirterek namazın hayatımızdaki anlam dünyası üzerine genel bir değerlendirme ile devam etti. Bu değerlendirmeler:
—Namaz, Allah ile iletişim kurmaktır.
—Namaz, Allah'ı önemsemek ve öncelemektir.
—Namaz, bir Tevhid eylemidir.
—Namaz, Allah'ın hayata müdahalesidir.
—Namaz, bir murakabedir.
—Namaz, bir muharebedir. ( Heva, Şeytan, Tağut, Put vb.)
"(Öyle) Adamlar ki, ne ticaret, ne alış-veriş onları Allah'ı zikretmekten, dosdoğru namazı kılmaktan ve zekâtı vermekten 'tutkuya kaptırıp alıkoymaz'; onlar, kalplerin ve gözlerin inkılâba uğrayacağı (dehşetten allak bullak olacağı) günden korkarlar."(Nur/37)
ayetini örnek vererek dünya hayatı içerisinde yaşanılan tüm sıkıntı anlarında, meşguliyetlerimizde, iş üzerinde iken namaza gereken duyarlılığı gösterebilme endişesini sorgulayarak; Namazlarımızın Hz. Şuayp'in namazının kavmini endişelendirecek kadar anlamlı, Şeyh Ahmet Yasin'i Şehadet'e götüren yol kadar kutsal, Hz. Muhammed gibi üzerimize pislik atılacak kadar değer taşıması gerektiğini vurguladıktan sonra namazlarımızda huşu ve istiaze sorununu aşmanın gerekliliğine yönelik çözüm önerileriyle, Cemaat olma bilincini namaz perspektifinden değerlendirerek; Cemaat ile namazın bir "kardeşlik platformu" olduğunu belirten Ulçay, sunumunu, sorgulayıcı nitelikte anlamlı bir slayt gösterimi ile sonlandırdı.
Haksöz-Haber / Abdullah SEVİM