Dernek salonunda bayanlara yönelik olarak gerçekleştirilen seminerde, Özgür-Der Sivas Temsilciliği'nden İlahiyatçı Öğretim Görevlisi Zeynep Ceran, konu ile ilgili olarak özetle şunları söyledi:
Tesettür ve karşı cinslerin ilişkileri problemi, İslam dünyasının sebep ve çözüm odaklı düşünemediğinin önemli göstergelerindendir. Gençlerimizin istenmeyen türde davranışlarına sağlıklı alternatifler geliştiremememiz, Tesettürün bozulması ve geçici ilişkilerin sağlam evliliklerin önüne geçmesinde, teknolojik ilerleme hızımızla ahlaki gelişim hızımızın aynı olmaması büyük önem taşımaktadır.
Kitle iletişiminin gelişmesi bireysel ilişkilerin azalmasına veya kalitesinin düşmesine zemin hazırlamaktadır. Tesettüre verilen anlamın daralmasıyla başörtülü olmak kolaylaşmış fakat ona uyumlu bir hayat tarzı geliştirmek ve bunu benimsemek zorlaşmıştır. Başörtüsü insanların gözünde kolaylaşmış ve basit bir hale gelmiştir. Tesettürün ve cinsler arası ilişkilerin problemli hale gelmesinde çocukların yetiştirilme tarzının önemli rolü vardır.
Çocuklukta ve gençlikte karşılanmayan duygusal ihtiyaçlar ve psikolojik yapıda ortaya çıkan boşluk kendini çarpık ilişkilerde gün yüzüne çıkartmaktadır. Eğer çocuk ya da genç anne babasından görmesi gereken ilgiyi yeteri kadar görmezse ihtiyacı olan duygusal ilgiyi çarpık ilişkilerde arar. Suçlayıcı bir tavır yerine çözüm odaklı ve yapıcı yöntemler geliştirilmesi gerekir. Örneğin çocuğunuz herhangi bir dersinden zayıf aldıysa ve siz bu duruma suçlayıcı bir tavırla yaklaşırsanız çocuğunuz beklediği ilgiyi göremez, ailesi tarafından ihtiyacı olan duyguyu hissedemez ve bu ihtiyacını çarpık ilişkilerde bulmaya çalışır. Bu yüzden çocuklarımıza her ne olursa olsun suçlayıcı bir tavırla yaklaşmamalı, onları her şekilde desteklemeli ve onların yanında olduğumuzu göstermeliyiz. Aksi taktirde ebeveynlerinden göremedikleri ilgiyi alakayı farklı ilişkilerde aramaya çalışmaktadırlar.
Teknolojide kendini gösteren çok fonksiyonluluk çarpık bir şekilde hayatlarımıza da yansımıştır. Aynı anda pek çok işlevi olan teknolojik hayatlar gibi bireysel hayatlarımızda birbirinin tamamen zıddı değerleri ihtiva edebilmektedir.